top of page
Vyhledat
Obrázek autoraDominika Čechová

Proč si dát záležet na empatii v pracovních e-mailech?

Aktualizováno: 22. 5.

Jak jedna věta může změnit tón celého e-mailu a rozhodnout o (ne)spolupráci.


Empatie je napojení se na druhé. Umět se vcítit do jejich situace a emocí a patřičně na to reagovat. Prostě je pochopit. Většinou ji máme spojenou se vztahy. Ale…


Empatie má svoje místo i v e-mailech, a rozhodně i těch pracovních

Protože to, jak se v dané situaci zachováte, může určit, jestli s vámi bude daný člověk rád a dál spolupracovat. Jsem přesvědčená, že empatie v e-mailech je přímo úměrná vašemu úspěchu. Je to důležitá soft skill. A vzhledem k tomu, že čím dál tím více komunikujeme online a spoustu toho přebírá umělá inteligence, bude do budoucna ještě důležitější (ne naopak!).


Povím vám příběh

Když jsem pracovala jako freelancer, měla jsem několik stálých klientů. Komunikovali jsme prakticky denně.


Než jsem se vydala na 3týdenní dovolenou v jiném časovém pásmu, všechny jsem o tom dlouho dopředu informovala. Pak začal covid a my odjížděli skoro o týden dřív domů.


Rozhodla jsem se si dovolenou neprodlužovat a začít pracovat. Takže jsem klientům napsala, že jsem zpět a ptala se, do čeho se můžu pustit.


Co byste mi jako klient odpověděli vy? Zkuste se zamyslet. No schválně. Už víte?


– Vítej doma, chybělas nám! Můžeme začít třeba tímhle…


Byla jedna z reakcí.


– Dobře, takže potřebujeme,.. to to a to


Byla ta druhá.


Nastavte si vztahy

Hádejte, do kterého úkolu se mi chtělo víc? Na kterou schůzku jsem se pak víc těšila? Se kterým klientem jsem se v budoucnu rozhodla neukončit spolupráci, když jsem měla přeplněné kapacity?


Ano, s tím prvním.


Nebylo to samozřejmě jen kvůli jednomu e-mailu. Ale kontrast mezi tím, kdy mě vítali doma a kde mě brali jako samozřejmost, byl pocitově velký.


Říkáte si, že se ten druhý klient prostě jen nechtěl zdržovat?

Že jsem si o ty úkoly přece řekla, tak co?

Že to tak určitě nemyslel a kdyby mě viděl osobně, tak mi to třeba řekne?


Možná. Ale ta empatická reakce prvního klienta (klientky abych byla přesná) mě moc potěšila a nepřímo mi dávala najevo, že si váží nejen mojí práce, ale i mě samotné.


Tahle. Jedna. Věta.


Může to být třeba i tohle:

– Jak se dneska máš?

– Doufám, že jste si užili dovolenou :-) 

– Držím palce s tou prezentací!

– Přeju fajn víkend


Tak to někdy taky zkuste. Vyplatí se to víc, než si myslíte. 


A pro další tipy mě sledujte na Instagramu nebo mi na dominika@pishezky.cz a ráda přijdu k vám do firmy školit o lepším a empatickém e-mailování.

23 zobrazení0 komentářů

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše

Commentaires


bottom of page