top of page
Vyhledat

Milý e-mail = delší e-mail. Ale vyplatí se

Jak říkám na školení – když budete na někoho milí, budujete s ním vztah a zvyšujete šanci, že s vámi bude chtít (spolu)pracovat. Jen to někdy stojí víc práce a času.


Pokud chcete napsat e-mail, který bude vypovídat o vás i vaší firmě jen to nejlepší, budete potřebovat víc slov a zřejmě i víc času na jejich napsání.


Tady jsou 2 obsahově podobné e-maily:



První zřejmě zabral méně přemýšlení i méně času. Ale jak na vás působí? Já osobně Karla dost lituju. Pravděpodobně bude mít vztek na Jarmilu i celou firmu už napořád (ale asi jim to nenapíše).



Ten druhý je už lépe zkomponovaný. Říká to samé, ale je lidský a hřejivý. Karel bude smutný, ale dost možná se na Karolínu tolik zlobit nebude a na firmu bude vzpomínat lépe. Rozchod v dobrém.


Takže jak s tím naložit?

Velká část vašich e-mailů bude zřejmě provozních a organizačních a není potřeba je psát jako pohádku O Popelce. K zjemnění sdělení často postačí smajlík nebo použití míň formálních slov (super místo výborně, díky místo děkuji, milý pozdrav, osobní rozloučení).


Jakmile se ale budete chystat psát důležitý e-mail (negativní feedback, někomu budete nabízet práci, někoho budete odmítat,...), dejte si na něm více záležet


Investovaný čas se vám nevrátí, ale navázaný nebo zachovaný vztah je tady nevyčíslitelný. Ráda vás naučím psát srozumitelně a lidsky, stačí mi napsat!


31 zobrazení0 komentářů

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše
bottom of page