top of page
Vyhledat

Víte, že potřebujete šablony pro firemní e-maily?

Aktualizováno: 3. 1.

Až 28 % pracovní doby trávíme e-mailováním. Co si to zkrátit díky připraveným odpovědím?


Píšete často nějaký typ e-mailu? Nebo lépe – máte pocit, že píšete neustále to samé? Že se musíte pořád opakovat? Výborně!


Šablona pro firemní e-mail je předem připravená část textu, kterou vložíte (většinou) do těla e-mailu. Pozdrav, úvod i rozloučení + další informace pak vždy dopíšete podle situace.


Nejde o to to celé zautomatizovat a psát jako robot

Ale ušetřit cenné minuty místo přemýšlení, jestli váš e-mail obsahuje vše, co obsahovat má. Podle studie od McKinsey totiž trávíme e-mailováním až 149 minut denně a až 85 % lidí cítí tlak a odpovídá do 2 minut od přijetí e-mailu.


Když ale budete vědět, co odpovědět:

  1. Odpadne tlak a vám se bude lépe pracovat.

  2. Ušetříte čas.


Jak napsat šablony pro firemní e-maily?

  1. Zamyslete se (nebo otevřete složku Odeslané), jaký typ e-mailu nejčastěji posíláte.

  2. Vyberte pro začátek 3–5 nejběžnějších situací.

  3. Napište ke každé vzorový e-mail. Buďte konkrétní co se týče informací, ale pozor na jména a rody.

  4. Odmažte podrav, úvodní větu i závěr – ty doporučuju doplnit vždy podle konkrétního e-mailu, navíc v nich můžete ukázat empatii a lidskost.

  5. Texty si uložte někam, kde je snadno najdete a zkopírujete nebo je vložte rovnou do e-mailového klienta.


Tohle celé vám zabere tak hodinu až dvě času. Ale představte si ten pocit, že uděláte ctrl+c a ctrl+v a odpověď na dlouhý e-mail bude na světě. To se vyplatí, no ne?


Nebo mi napište a šablony vymyslíme společně na školení u vás ve firmě. Budu se těšit!


38 zobrazení0 komentářů

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše
bottom of page